Advies bezoek huisarts tijdens coronacrisis – update september 2020

september 25, 2020

Advies bezoek huisarts tijdens coronacrisis

Helaas hebben we nog steeds te maken met het coronavirus en moeten we er met elkaar voor zorgen dat we hier alert en voorzichtig mee om gaan. Ook op onze praktijk. Graag informeren we nog even duidelijk hoe hier mee om te gaan wanneer u een bezoek wilt brengen aan uw huisarts.

Wat te doen met vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over het coronavirus?

Tijdens de coronacrisis is uw huisarts bereikbaar voor vragen of klachten. Contact opnemen met de praktijk kan via de telefoon en de website. De doktersassistente en/of de huisarts bekijkt dan samen met u, wat in uw situatie het beste is om te doen.

Heeft u een afspraak op de praktijk?

Wanneer u een afspraak op de praktijk heeft, vragen wij u op tijd te komen (niet vroeger dan 3 minuten voor de afspraak). Hiermee wordt voorkomen dat u met te veel patiƫnten tegelijk in de praktijk zit en hierdoor het hanteren van de anderhalve meter afstand moeilijk wordt.

Kom alleen

Maximaal 1 persoon als begeleiding, als dit echt noodzakelijk is.

Desinfecteer uw handen bij binnenkomst

Er staat een dispenser, om uw handen te desinfecteren, aan het begin van de wachtkamer.

Wees eerlijk over luchtwegklachten

Neusverkoudheid, niezen, loopneus, hoesten, koorts of kortademigheid, kunnen duiden op COVID, ook als deze klachten maar in lichte mate aanwezig zijn. Bel in dit geval de assistente en kom NIET naar uw afspraak op de praktijk.

Houd afstand

Probeer afstand te houden tot andere mensen. Als u naar buiten of naar binnen gaat, kijk dan even of u geen andere mensen passeert en wacht anders even op elkaar.

Houd uw contact in de praktijk zo kort mogelijk

Er is helaas geen ruimte meer voor een gezellig praatje met andere patiƫnten of met de assistentes.

Wij verzoeken u dringend NIET naar de praktijk te komen als u geen afspraak heeft.

Het is helaas niet mogelijk dat u zonder afspraak naar de praktijk komt. Voor het herhalen van medicatie kunt u alleen telefonisch terecht bij de assistente of u kunt uw medicatie herhalen via de receptenlijn van uw praktijk. Ook het inleveren van de medicijndoosjes op de praktijk is niet meer mogelijk.

Wij willen u danken voor uw medewerking en begrip. Namens alle medewerkers van praktijk Jurat.